مصاحبه آرشیو خبر ها
نبوغ رونالدو و تأثیرش در فوتبال ایتالیا

نبوغ رونالدو و تأثیرش در فوتبال ایتالیا

با آمدن رونالدو به یوونتوس، فوتبال ایتالیا جلوه‌ای از روزهای خوبش در سالهای نه‌جندان دور را پیدا كرده است. سالهایی كه میلان، اینتر، یووه و سایر تیم‌ها با بازیكنان بزرگشان رقابت‌های سری A را جذاب كرده بودند و در اروپا یكی از گزینه‌های اصلی قهرمانی بودند. بسیاری از بزرگان فوتبال جهان در آن سالها یا در تیم‌های ایتالیایی توپ می‌زدند یا از طریق یكی از آنها به فوتبال جهان معرفی معرفی می‌شدند.

 

صحبت های بالا بخشی از مصاحبه ی والتر زنگا دروازه‌بان سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه اینترمیلان (58 ساله) در گفتگو با Canale 5 است.

 

او در ادامه گفت:

 

باید از نبوغ رونالدو و تأثیرش در فوتبال ایتالیا قدردانی كرد. فوتبالیست‌های بزرگ و مستعد فراوانی در دنیای فوتبال بوده، هستند و خواهند بود اما رونالدو یك استثنا است. او تنها به استعداد ذاتی‌اش در ورزش فوتبال اتكا نكرده است. شوق فوتبال در تك‌تك حركات او به چشم می‌خورد.

 

او ادامه داد:

 

چند سال پیش كه برای تماشای تمرینات تیم رئال‌مادرید به اسپانیا سفر كرده بودم، نحوه تمرین كردن او با سایرین را از نزدیك دیدم. فقط می‌توانم بگویم آنچه دیدم تنها در یك جمله خلاصه می‌شود؛ «او یك حرفه‌ای به معنای واقعی كلمه است» او شیفته تمرین كردن است. برای كریستیانو فرقی نمی‌كند روز قبل از بازی باشد یا فردای بازی؛ او با تمام وجودش تمرین می‌كند، عرق می‌ریزد و عملكردش را ساعت به ساعت ارتقاء می‌دهد. دقیقاً به همین خاطر است كه او در این سن و سال همچنان برتر از هر فوتبالیستِ دیگر است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: